Återköp och returer

När du köper Säljkårens produkter gäller distansköpslagen. Det betyder att du kan ångra ditt köp inom 14 dagar från det att du har erhållit varan. Det är teamet som du köpte produkten av som hanterar alla återköp och returer.

  • Om du ångrar ditt köp inom 14 dagar från leveransdatum gäller distansköpslagens ångerrätt. Den gäller endast för oanvända produkter i obruten förpackning.
  • För att ångra ditt köp kontaktar du den person som du köpte produkten av och ber om att få göra en retur.

Läs mer om ångerrätt i våra allmänna villkor. Där står även allt du som säljare eller kontaktperson behöver veta om återköp och ångerrätt.

Om du önskar nyttja ångerrätten har du i enlighet med lag (2005:59) om distans-och hemförsäljning rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från leveransdag (s.k. Ångerfrist). Ångerfristen räknas dock aldrig tidigare än från den dag du fick denna informationshandling. Om Ångerfristen inte innehåller 8 arbetsdagar han du ändå alltid 8 arbetsdagar på dig att ångra köpet. Ångerrätten kan enbart utövas för produkter/upplevelser som är i väsentligt oförändrat skick i förhållande till när de levererades. Ångrar du ditt köp gör du detta genom den säljare som levererade produkten/produkterna. Eftersom en del av den summa du betalt för produkten/produkterna erhållits av det säljande teamet kan Säljkåren inte betala ut hela summan för ditt köp.


Reklamation av produkt

Klicka på nedanstående länk för att reklamera produkter som gått sönder eller på något sätt anses felaktiga.

Byta eller reklamera en produkt

  • Fyll i namn och kontaktuppgifter i kontaktformuläret (som du hittar här) så kommer vi att kontakta dig personligen för att ta hand om ditt ärende.

Prenumerera på vårt nyhetsbrev!