Garanti på alla produkter

För att du ska känna dig trygg med våra produkter lämnar vi alltid lika lång garanti som leverantören erbjuder. Garantin gäller vid normal användning och vid hantering enligt de förvarings- och skötselråd som du hittar på produkten eller dess förpackning.

Anledningen till att vi kan lämna lika lång garanti är att vi jobbar efter ett tryggt och effektivt kvalitetssystem som säkerställer att produkterna håller den kvalitet vi lovar.

Om du köper en livsmedelsprodukt så gäller sista förbrukningsdagen som anges på förpackningen som garanti för produkten.

Köper du en produkt så gäller den garanti som uppges vid köptillfället. 

Har du en produkt som inte lever upp till förväntningarna, trots att den hanterats enligt de förvaring och skötselråd som anges av leverantören är du välkommen att kontakta oss. Vi hjälper dig när du vill göra en reklamation.

När du köper Säljkårens produkter gäller distansköpslagen. Det betyder att du kan ångra ditt köp inom 14 dagar från det att du har erhållit varan. Det är teamet som du köpte produkten av som hanterar alla återköp och returer.


Om du önskar nyttja ångerrätten har du enlighet med lag (2005:59) om distans-och hemförsäljning rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från leveransdag (s.k. Ångerfrist). Ångerfristen räknas dock aldrig tidigare än från den dag du fick denna informationshandling. Om Ångerfristen inte innehåller 8 arbetsdagar har du ändå alltid 8 arbetsdagar på dig att ångra köpet. Ångerrätten kan enbart utövas för produkter som är i väsentligt oförändrat skick i förhållande till när de levererades. Ångrar du ert köp gör du detta genom den säljare som levererade era produkter. Eftersom en del av den summa du betalt för dina produkter erhållits av det säljande teamet kan Säljkåren inte betala ut hela summan för ditt köp.







Prenumerera på vårt nyhetsbrev!