Varför har vi olika kataloger?

Vårt sortiment varierar under året för att det ska passa varje säsong.

Det finns därför olika kataloger med delvis olika sortiment. På varje katalog finns en siffra som säger vilken katalogversion det är.

Om du vill köpa Säljkårens produkter, fråga den du köper av vilken katalog han/hon har. Det går bara att beställa produkter ur just den katalogen som teamet använder. Anledningen till att vi har olika kataloger är att vi har satt upp ett mål på 100 % leveranssäkerhet av våra produkter. 

Vi strävar mot att ingen ska drabbas av restnoterade eller slutsålda produkter, särskilt som det även kan påverka vinsten för de ungdomar som säljer produkter för Säljkårens räkning. För att säkerställa att alla varor i den aktuella katalog ska finnas i lager behöver vi ibland lägga till eller ta bort produkter.

Under en och samma säsong säljer 1000-tals familjer Säljkårens produkter. Om man utgår från att en person i genomsnitt säljer 20 produkter är det inte svårt att räkna ut att det blir ofantligt många produkter totalt som ska skickas ut samtidigt i hela landet. Vår främsta uppgift är att se till att alla dessa produkter finns i lager, redo att skickas ut till varje säljande team. Vårt mål är att ha 100 % leveranssäkerhet till alla team.


Noggranna beräkningar

För att kunna leverera alla produkter i tid gör vi hela tiden beräkningar för hur mycket av de olika produktkategorierna som förväntas gå åt. När vi t.ex. ser att vissa produkter säljer mer än väntat tar vi bort dem från nästa katalog för att inte nästa team ska riskera att ta upp beställningar på en produkt som vi sedan inte kan leverera till er kund.


 

Ladda ner den senaste säljkampanjen för toalettpapper
 

Ladda ner den senaste säljkampanjen för bokpaket






Prenumerera på vårt nyhetsbrev!