VANLIGA FRÅGOR & SVAR
Hur mycket tjänar vi på varje såld produkt? Hos oss tjänar ni upp till 50% procent på alla produkter. Om ni lyckas sälja för exempel 50 000 kronor så tjänar ni alltså mellan 12 500 - 25 000 kronor! Behöver vi lägga ut några pengar? Nej det behövs inte då ni först säljer och beställer endast de produkter som ni sålt. Betalningen sker då ni fått in pengar från era kunder. Hur många deltagare måste vi vara? Vi har inget krav på att ni måste vara ett visst antal deltagande. Givetvis ökar er säljkraft om ni är fler som hjälps åt. Vi rekommenderar att ni är minst 10 stycken men så klart inget krav. Kostar det något att få tips & säljstöd av er? Allt ni erhåller av oss i form av säljstöd dvs. kataloger och broschyrer etc. är givetvis gratis att ladda ner och använda. Vad kostar frakten? Vi står för alla fraktkostnader så svaret är 0 kronor. Hur och när levereras varorna? Varorna skickas till er angivna kontaktperson med fraktbolaget inom 1-3 veckor efter det att vi fått in er beställningsblankett. Vi erbjuder möjligheten att få varor levererade till er två gånger under er säljperiod eller till annan adress! Detta bidrar dels till att ni slipper få alla produkter på en gång, samt att era kunder får chansen att beställa fler produkter av er om de är nöjda. Om kund vill returnera en vara, går det? Hos Säljkåren köper ni bara in det ni sålt för, på så vis behöver ni inte göra några returer. Däremot är det självklart att kunden kan returnera varan om det är något fel på den eller om de ångrar sitt köp. Kunden kan då kontakta oss på Säljkåren så löser vi det utan problem. Kunden har ångrat sitt köp, går det? Kunden har ångerrätt enligt distansköpslagen och kan ångra sitt köp inom 14 dagar. Om kunden vill utnyttja ångerrätten ska den returnera produkten till dig som sålt och få pengar tillbaka. Ett ångrat köp påverkar alltså er försäljning. Hur går vi tillväga om en kund vill reklamera en produkt? Om en produkt har gått sönder inom garantitiden som är på 1 år, trots att produkten har använts normalt och hanterats enligt leverantörens direktiv, så ersätter vi naturligtvis med en ny vara. Kunden kan själv gå in och registrera sin reklamation på hemsidan. Vi skickar sedan en ny vara direkt till kunden. Ni behöver inte hantera sådana saker. Hur betalar vi? I paketet som skickas med era sålda produkter ligger en faktura. Denna ska betalas senast 20 dagar efter det att ni mottagit er leverans. Hur får vi ut vår vinst? Vinsten blir det överskott som blir kvar då ni betalat den faktura som kommer med i leveransen av de produkter som ni beställt. Det är alltså väldigt enkelt att få ut sin vinst. Vad är Säljkåren? Varför ska du välja Säljkåren? Vad är en kontaktperson? Vem kan sälja? Finns det hjälp att få under tiden vi säljer? Var är bästa stället att sälja på? De flesta som sålt Säljkårens produkter säger att de nästan ”säljer sig själva” Det enormt stora utbudet av produkter gör att alla i Säljteamet kan sälja det som de känner sig mest bekväma med. Alltid hittar man nått som våra nöjda kunder brukar säga. Fundera över vilka säljkanaler du kan använda för att hitta kunder. Många säljer på arbetsplatser och till släkt, grannar och vänner. Skriv gärna ut våra affischer och säljblad för att sprida informationen. Ett enkelt sätt att snabbt nå ut till många är att berätta på ex Facebook eller Instagram att du säljer Säljkårens produkter. Vi har även tagit fram en snygg banner som du kan ladda ner och använda på en egen hemsida. Kontakta din kontaktperson så får du en sådan. De säljteam som lyckats sälja väldigt mycket har ofta tagit hjälp av någon eller några de känner. Du kan till exempel låta vänner ta med sig katalogen/säljbladen och till sina arbetsplatser för att nå ut till ännu fler. Ett tips är att kontakta ett företag inför sommaren eller julen då de ska köpa julklappar eller sommarpresenter till sina anställda och deras kunder. Kolla runt bland er släkt och vänner det finns säkert många företagare och inköpsansvariga bland dem. Här kan ni sälja väldigt mycket samtidigt som företaget är med och stödjer er förening eller klass i ert jobb att uppnå ert uppsatta mål. Klicka här för att komma till företagsförsäljningen. Hur kommer vi igång? Vilka försäljningsargument kan vi använda? Bra försäljningsargument är viktigt att ha med sig när man skall presentera produkterna, framförallt till en ny kund som kanske inte känner till oss på Säljkåren sedan tidigare. Här ser du några av de starkaste argumenten som du kan använda dig av:
Hur länge kan man sälja? Hur ska försäljningen redovisas?
Upp till 50 % av den summa som ni sålt för behåller ni, resten betalar ni in till Säljkåren i efterskott. Ni behöver inte ligga ute med pengar utan får en faktura med produkterna som ska betalas inom 20 dagar. Varför finns inte produkt x i min katalog? Vårt sortiment varierar under året för att det ska passa varje säsong. Det finns därför olika kataloger med delvis olika sortiment. På varje katalog finns en siffra som säger vilken katalogversion det är. Om du vill köpa Säljkårens produkter, fråga den du köper av vilken katalog han/hon har. Det går bara att beställa produkter ur just den katalogen som teamet använder. Anledningen till att vi har olika kataloger är att vi har satt upp ett mål på 100 % leveranssäkerhet av våra produkter. Under en och samma säsong säljer 1000-tals familjer Säljkårens produkter. Om man utgår från att en person i genomsnitt säljer 20 produkter är det inte svårt att räkna ut att det blir ofantligt många produkter totalt som ska skickas ut samtidigt i hela landet. Vår främsta uppgift är att se till att alla dessa produkter finns i lager, redo att skickas ut till varje säljande team. Vårt mål är att ha 100 % leveranssäkerhet till alla team. Är det frågor som du inte fått svar på? Lycka till med er försäljning! |
Prenumerera på vårt nyhetsbrev! |